Jedz to, co chrupiące

Większość z nas spożywa w diecie za mało włókien pokarmowych. I tak np. przeciętne dzienne spożycie włókien w USA wynosi około 12 g, a ilość rekomendowana to 25-30 g, i wcale nie jest trudno ją osiągnąć.

  • Owoce i warzywa należy jeść ze skórką (jabłka, ziemniaki), bogate we włókna są także owoce z jadalnymi pestkami (figi, jeżyny, borówki).
  • Lepiej jest dostarczać organizmowi włókna, jedząc warzywa i owoce, niż stosować preparaty zawierające włókna i żadnych innych składników odżywczych.
  • Nie należy jednorazowo zjadać całej porcji włókien, lepiej podzielić ją na mniejsze porcje.
  • Wraz ze spożywaniem dużej ilości włókien należy dużo pić (8-10 szkla­nek płynu dziennie). Włókna chłoną wodę z przewodu pokarmowego i mogą powodować obstrukcje.
  • Duża ilość włókien w diecie może być przyczyną wzdęć, dlatego też należy powoli przystosowywać się do diety bogatej we włókna.
  • Trzeba także pamiętać, że dieta bogata we włókna nie wyeliminuje szko­dliwych efektów diety zawierającej dużo tłuszczu i nie zastąpi wszyst­kich elementów racjonalnego odżywiania.
Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.