Te oleje usuwają tłuszcz z krwi

Wiele badań naukowych, prowadzonych w różnych ośrodkach, potwier­dziło korzystny wpływ tłuszczów jednonienasyconych na organizm. W Hisz­panii efekt ich działania badano u 78 kobiet i mężczyzn, stosujących dietę wzbogaconą w olej słonecznikowy. Po 12 tygodniach dietę zmieniono na zawierającą oliwę i stosowano ją przez kolejnych 12 tygodni. Wykazano, że poziom cholesterolu całkowitego nie uległ zmianie u mężczyzn, a wzrósł o 9% u kobiet. Ale poziom HDL-cholesterolu zwiększył się o 17% u męż­czyzn i o 30% u kobiet, co należy uznać za bardzo pozytywny efekt diety zawierającej oliwę.

W innych badaniach 17 młodych mężczyzn stosowało dwa rodzaje diety. Pierwsza grupa – dietę bogatą w tłuszcze jednonienasycone (oliwa, awokado, migdały), a druga – dietę bogatą w węglowodany. W obu zawartość tłuszczu nasyconego i jednonienasyconego była taka sama. Po 3 miesiącach zamienio­no diety stosowane przez badanych.

Po 90 dniach badano poziom cholesterolu we krwi i stwierdzono, że u osób spożywających tłuszcze jednonienasycone poziom cholesterolu całko­witego zmniejszył się o 8%, a LDL-cholesterolu o 14%. Dieta zawierająca węglowodany nie spowodowała zmian poziomu cholesterolu we krwi.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.