Przygotuj się do rzucenia palenia

Rozstanie się z nałogiem nie jest łatwe. Ale można próbować ułatwić sobie to zadanie. A oto rady, które mogą pomóc:

  • Na dwa tygodnie przed podjęciem decyzji zanalizuj, kiedy, w jakich okolicznościach palisz najwięcej: w czasie przerwy na kawę, po obiedzie, w czasie rozmów telefonicznych, gdy czujesz się znudzony lub samotny, i spróbuj takie sytuacje kontrolować lub wyeliminować.
  • Po tygodniu przyjrzyj się wynikom analizy i pomyśl, co mogłoby zastą­pić odruchowe sięganie po papierosa. Jeśli z zebranych danych wynika, że palisz głównie po posiłkach, zaraz po posiłku umyj zęby i idź na spacer.
  • Zdecyduj, czy chcesz rzucić palenie natychmiast, czy stopniowo, ale wiedz, że więcej sukcesów mają ci, którzy rzucają palenie od razu.
  • Wybierz dzień, w którym kończysz z nałogiem, i zaznacz go w kalenda­rzu – i nie opóźniaj decyzji więcej niż o tydzień. Uważa się, że najlep­szym czasem na decyzje jest weekend, kiedy mamy więcej czasu na kontrolowanie naszego zachowania.
  • Poszukaj sojusznika, który będzie oparciem w ciężkich chwilach. Może to być osoba niepaląca, były palacz lub ktoś, kto zdecydował się rzucić palenie w tym samym czasie. Zadzwoń do takiej osoby w momentach wahań.
  • Powiedz rodzinie, przyjaciołom i kolegom w pracy o swojej decyzji. Będą cię wspierać.
  • Zadzwoń lub napisz do organizacji propagujących akcje antynikotyno­we. Na pewno prześlą ci materiały na temat odzwyczajania się od na­łogu.
Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.