Dzień decyzji

  • Należy wyrzucić wszystkie papierosy i zapałki, które mamy w domu. Ale przedtem najlepiej zmoczyć papierosy wodą, aby nie było pokusy szukania ich w koszu na śmieci.
  • Schować popielniczki, a najlepiej pozbyć się ich z domu.
  • Przygotować coś do pogryzania (marchewkę, seler naciowy, jabłka, na­siona słonecznika czy prażoną kukurydzę), aby usta i palce były czymś zajęte.
  • Zalecany jest długi spacer lub odwiedzenie miejsc, w których palenie jest zabronione (kino, muzeum, biblioteka).
  • Trzeba usunąć z zębów osad z nikotyny i podjąć postanowienie, że nigdy się na nich ponownie nie pojawi.
  • Należy unikać denerwujących sytuacji i miejsc, gdzie palenie jest do­zwolone (bary), a jak najwięcej przebywać tam, gdzie palenie jest zabro­nione.

A co z przykrymi objawami, jakie towarzyszą odzwyczajaniu się od nało­gu? Mamy dobre i złe wiadomości. Prawie 80% palaczy odczuwa wówczas bóle głowy i ma uczucie zmęczenia, ale także wymioty, biegunkę, czy zapar­cie. Wiele osób odczuwa podniecenie, depresję czy zdenerwowanie, albo ma kłopoty ze snem. Ale mamy także dobrą wiadomość: Objawy te nasilają się w czasie 2-3 dni, dopóki nasz organizm nie usunie nikotyny, a po kilku ty­godniach ustępują.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.