Smak bez tłuszczu

Poniżej podajemy kilka sposobów przygotowywania zdrowego popcornu w domu oraz doradzamy, jak wybrać najlepszy (najmniej tłusty) spośród go­towych wyrobów.

  • Prażoną w gorącym powietrzu kukurydzę można lekko skropić olejem roślinnym i przyprawami lub dodać trochę soli czosnkowej, chudego sera i posypać nasionami gorczycy czy kminkiem. Inne pomysły? Posy­pać popcorn oregano, bazylią czy szałwią.
  • Można popcorn posypać żelatyną bez cukru, ale najpierw skropić odro­biną oleju i piec w piekarniku 5 min w 180° C.
  • Jeśli kupujesz popcorn gotowy – wybieraj taki, który zawiera mało tłuszczu i soli. I zawsze sprawdź, ile zawiera tłuszczu i kalorii. Zwracaj także uwagę na wielkość kupowanego opakowania. Im większe, tym więcej zjadasz tłuszczu i soli.
  • Ale ci, co muszą prażyć kukurydzę na tłuszczu, niech wybiorą olej rze­pakowy bezerukowy, i pamiętają, że to też jest tłuszcz i należy używać go jak najmniej.
Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.