Pełna garść zdrowia

Tak więc cytowane wyżej badania udowodniły, że orzechy włoskie mogą być częścią diety pomocnej w walce z cholesterolem. Ale nie przesadzajmy. Dietetycy przestrzegają przed uznaniem orzechów za złoty środek. Dodawa­nie orzechów włoskich do sałatek to jedno, a zjadanie od razu torby orzechów to zupełnie co innego.

Najlepiej jeść orzechy zamiast innych produktów, a nie razem z nimi. Poniżej kilka orzechowych pomysłów.

  • Posiekanymi orzechami posyp brukselkę ugotowaną na parze lub pie­czonego słodkiego ziemniaka.
  • Dodawaj posiekane orzechy do sałatek. Będą bardziej aromatyczne i bo­gatsze w witaminę E.
  • Orzechy można dodawać do ciasta naleśnikowego (około 1/4 szklanki na 8 placków o średnicy około 8 cm wraz z 1/4 szklanki roztartego banana i 1 i 1/4 szklanki jagód).
  • Z orzechów można przygotować smakowity dodatek do sałatek, zup czy makaronu, zamiast parmezanu. W tym celu należy zmieszać 1 szklankę posiekanych orzechów i 1/2 szklanki tartej bułki i piec w piekarniku (15 minut w 160° C, lub do czasu, gdy bułka zrumieni się). Dodać 1/4 łyżeczki pieprzu i 1 łyżeczkę papryki, odstawić do ostygnięcia.

Można także dodać, zamiast pieprzu i papryki, 2 łyżeczki cukru i po 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej i cynamonu. Beztłuszczowy jogurt z takim do­datkiem jest znakomity.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.