Dzień 19

Śniadanie

gotowane płatki owsiane – 1 szklanka, otręby ryżowe – 2 łyżeczki, odtłusz­czone mleko – 1/2 szklanki

pomarańcza

Lunch

naleśniki meksykańskie (tacos): farsz – 30 g chudego siekanego mięsa wołowe­go, 8 łyżek ugotowanej soczewicy, 3 łyżki koncentratu pomidorowego, 1/4 drobno pokrojonego pomidora, 1/2 szklanki drobno pokrojonej sałaty, 15 g utartego chudego sera cheddar, 2 łyżki roztartego awokado, 2 łyżki chudej kwaśnej śmietany – ułożyć i piec na dwóch plackach z mąki pszennej i ku­kurydzianej wykonanych wg przepisu kuchni meksykańskiej (tortillas) ryż ugotowany na parze (z dodatkiem sosu pomidorowego z chili) – 1 szklan­ka

Posiłek główny (obiad lub kolacja)

gulasz wołowy: 60 g chudej wołowiny duszonej w 1 szklance wody z 1 szklanką pokrojonej w kostkę marchewki i taką samą ilością ziemnia­ków, 1/2 szklanki pokrojonej w plasterki cebuli, 1 rozgniecionym ząbkiem czosnku, 2 łyżkami pietruszki, 1 łyżeczką bazylii i 1 łyżeczką cząbru

kasza: ugotowana kasza jęczmienna lub mieszanina kaszy jęczmiennej z ry­żem, z dodatkiem 1/4 łyżeczki majeranku, 1/4 łyżeczki posiekanej cebuli i 1/4 łyżeczki czosnku w proszku – 1 szklanka

kromka chleba z pełnej mąki pszennej lub z mąki kukurydzianej, margaryna dietetyczna – 2 łyżeczki

Między posiłkami

jabłko

niesolone precelki — 60 g

prażona kukurydza posypana zapachowym substytutem masła – 2 szklanki

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.