Korzyści z chudego

Porównaniu wpływu pełnego i odtłuszczonego mleka na poziom choleste­rolu we krwi poświęcono wiele badań naukowych; dalej przedstawiamy wy­niki niektórych z nich.

 

Ośmiu mężczyzn przez 6 tygodni uzupełniało niskotłuszczową dietę, za­lecaną przez Amerykańskie Stowarzyszenie Kardiologów, 2-4 szklankami pełnego mleka dziennie. Przez następnych 6 tygodni spożywali oni taką samą ilość odtłuszczonego mleka. Stwierdzono, że picie chudego mleka obniżyło poziom cholesterolu całkowitego o 7%, a LDL-cholesterolu o 12% w porów­naniu z okresem, gdy badani pili mleko pełne.

Zakładając, że spadek poziomu cholesterolu całkowitego o 1% zmniejsza ryzyko choroby wieńcowej o 2-3%, można uznać, że w cytowanych badaniach ryzyko choroby wieńcowej u zdrowych mężczyzn, o normalnym poziomie cholesterolu we krwi, zmniejszyło się o około 14%.

W innych badaniach 64 osoby uzupełniały swoją dietę litrem odtłuszczo­nego mleka dziennie. Po dwóch miesiącach poziom cholesterolu we krwi zmniejszył się o 6,6% (z wartości wyjściowej 190 mg/100 ml), a poziom trójglicerydów spadł o około 12%. Stwierdzono także spadek ciśnienia krwi spowodowany przez obecny w mleku potas i wapń.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.