Drobiowe porady

Zamieszczone niżej sugestie pomogą usunąć z drobiu tłuszcz, a tym sa­mym nadmiar kalorii.

  • Należy kupować drób chudy.
  • Przygotowywać pieczony w piecu lub na ruszcie – wtedy cały zawarty w nim tłuszcz wytopi się. Smażenie to dodawanie tłuszczu i kalorii.
  • Należy jeść głównie białe mięso kurczaka – jest chudsze niż mięso ciemne. Najmniej tłuszczu zawierają piersi. W około 80 g piersi jedynie 19% kalorii pochodzi z tłuszczu, podczas gdy w takiej samej ilości mięsa pochodzącego z uda, z tłuszczu pochodzi aż 40% kalorii.
  • Ciemne mięso należy jeść w mniejszych ilościach i rzadko, pamiętając jednak o tym, że i ono zawiera mniej tłuszczu niż wołowina.
  • Ograniczyć używanie tłuszczu do przygotowywania kurczaka – posma­rować naczynie, w którym się go przygotowuje, dodać warzywa (świeże lub mrożone), przyprawy i zioła. Można dusić kawałki piersi kurczaka z zieloną i czerwoną słodką papryką, cebulą, pomidorami, łyżeczką oleju i niewielką ilością bulionu z kurczaka. Albo dusić kawałki piersi z do­datkiem białego wina, czosnku i przypraw, a następnie zmieszać z ku­kurydzą lub ułożyć na plackach z mąki kukurydzianej.

Piersi można przygotować w kuchence mikrofalowej i doprawić do smaku różnymi przyprawami czy sosami (nawet gotowym sosem do spaghetti).

Należy zrezygnować ze smażonego kurczaka podawanego w barach typu fast food. Jest bardzo tłusty i zawiera dużo soli. Ale jeśli zwycięży łakomstwo – to najwyżej 1 lub 2 kawałki, z jarzynami, ryżem, pieczonymi ziemniakami czy surówkami.

A najlepiej przygotować go samemu: obtoczyć kawałki kurczaka w białku (a nie żółtku) jaja, posypać odrobiną mąki i pokruszonych płatków kukury­dzianych.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.