Dodawaj do każdej potrawy

Dietetycy polecają dodawanie kiełków praktycznie do wszystkiego – od płatków zbożowych do dań mięsnych. Ich orzechowy smak dodaje potrawom aromatu. A oto, jak wzbogacić naszą dietę w kiełki:

  • Piekąc bułeczki, zastąp część mąki (około 1/2 szklanki) taką samą ilością kiełków. Jednocześnie, ponieważ kiełki chłoną wodę, trzeba na każde 1/2 szklanki kiełków dodać 2 łyżki wody. Bułeczki z kiełkami są naprawdę bardzo pożywne.
  • Także w innych wypiekach można część mąki (ale nie więcej niż 1/3) zastąpić kiełkami. Kiełki zawierają mało glutenu i ich nadmiar może spowodować rozpadanie się wypieku.
  • Kiełki można dodawać do płatków zbożowych podawanych na zimno i na ciepło. Do płatków gotowanych można dodać kiełki albo w trakcie gotowania, albo do już gotowego dania wraz z rodzynkami, cynamonem i odtłuszczonym mlekiem.
  • Kiełki znakomicie pasują do surówek, a także do gotowanych jarzyn, wraz z niewielką ilością oliwy.
  • Można dodać kiełki do mielonego mięsa, oczywiście chudego.
Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.