Sosy, desery i o wiele więcej

Gdy przychodzi ochota na sos z cząbrem czy słodki deser – jogurt jest znakomity. Wypróbuj nasze pomysły:

  • Placuszki czy naleśniki podawaj z chudym lub odtłuszczonym jogurtem owocowym zamiast masła czy słodkich syropów.
  • Na śniadanie do jogurtu waniliowego dodaj płatki z pełnego ziarna zbóż.
  • Do sałatki z kurczaka przygotuj sos z jogurtu waniliowego i majonezu o obniżonej zawartości tłuszczu.
  • Chudy jogurt zmieszaj z kwaśną śmietaną o obniżonej zawartości tłusz­czu, koperkiem i czosnkiem i dodawaj do surowych warzyw i innych potraw.
  • Do domowych wypieków zamiast masła czy maślanki dodawaj chudy jogurt naturalny. Aby usunąć wodę, należy jogurt przelać przez gazę lub filtr do kawy. Zagęszczony jogurt jest znakomitym dodatkiem do słod­kich bułeczek czy domowych placuszków.
  • Jogurt waniliowy lub naturalny z dodatkiem pokrojonych owoców można podawać na deser.
  • Świeże owoce zmiksowane z jogurtem naturalnym lub waniliowym (beztłuszczowym lub o obniżonej zawartości tłuszczu) to świetny na- pój.
  • Maniacy lodów powinni spróbować zamrożonego jogurtu (chudego lub o obniżonej zawartości tłuszczu) zamiast lodów z pełnego mleka. Daw­ka tłuszczu jest wtedy o 30 g mniejsza. Ale nawet takich jogurtowych lodów nie można jeść bez ograniczeń. Objadając się, dostarczamy orga­nizmowi nadmiaru kalorii i tyjemy.

Wiele osób z cukrzycą używa sztucznych środków słodzących. Ale lekarze, na wszelki wypadek, odradzają ich używanie kobietom, u których w później­szym okresie ciąży pojawiła się cukrzyca. Wtedy na pewno lepiej i bezpiecz­niej do jogurtu naturalnego dodać owoce zamiast sztucznych środków słodzą­cych.

 

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.