Bez tłuszczu, ale z kulturą (bakteryjną)

Mówiąc bez ogródek, sam jogurt nie obniża poziomu cholesterolu we krwi. Ale ten kremowy produkt może jednak pomóc w walce z cholesterolem. Dzieje się tak dlatego, że jogurt odtłuszczony (0%) wcale nie zawiera tłuszczu, choć jogurty z pełnego mleka są tłuste i zawierają go około 3% (czyli 3 g w 100 g jogurtu). Jest bardzo wiele sposobów wykorzystania odtłuszczonego jogurtu w diecie niskotłuszczowej – jogurt owocowy zaspokoi głód między posiłkami, może być stosowany także do dekorowania deserów, natomiast jogurt natural­ny znakomicie zastępuje tłuste składniki sosów typu dip czy deserów.

Jogurt jest znakomitym źródłem wapnia i może być przydatny w zwalcza­niu osteoporozy – schorzenia ludzi w starszym wieku: 1 szklanka jogurtu zawiera więcej wapnia niż ta sama ilość mleka i zapewnia 1/3-1/2 niezbędnej dziennej dawki wapnia (1 g). Co więcej, jogurt zawiera niewiele laktozy – cukru występującego w mleku, który jest odpowiedzialny za to, że wiele osób nie może spożywać mleka i nabiału. Dlatego jogurt jest znakomitym źródłem wapnia dla osób o złej tolerancji laktozy. Jogurt zawiera także bardzo dużo białka i witamin z grupy B.

Należy jednak pamiętać, że jogurt z pełnego mleka to aż 350 kalorii i 11 g tłuszczu.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.