Słodkie życie

Jakie desery? Wypróbuj choć jedną z naszych propozycji.

  • Nie ma zdrowszego deseru niż świeże owoce. Na specjalne okazje można przygotować sałatkę owocową ze świeżego ananasa, kiwi, mango i borówki amerykańskiej.
  • Obrane ze skórki banany włóż do plastikowej torebki i umieść w zamra­żarce. Zamrożone pokrój w plasterki i dodaj posiekane orzechy. Bardzo smaczne są także zamrożone winogrona bez pestek.
  • Wymieszaj niskosłodzoną żelatynę ze świeżymi pokrojonymi owocami albo dodaj do nich substytut bitej śmietany. Przygotuj budyń czekolado­wy czy waniliowy z mleka zawierającego 1% tłuszczu.
  • Jeśli kupujesz ulubione ciasteczka – uważaj. Zwykle zawierają one olej palmowy łub kokosowy, bogate w nasycone kwasy tłuszczowe, albo częściowo uwodorowane oleje roślinne, zawierające kwasy tłuszczowe typu trans. I jedne, i drugie mogą spowodować wzrost poziomu chole­sterolu we krwi.
  • Marzysz o lodach – wybierz lody typu sorbet, porcja zawiera jedynie 4 g tłuszczu (tradycyjne lody aż 24 g). Alternatywą dla lodów może być chudy zamrożony jogurt. Niektórzy wolą mrożone bezcukrowe nadzie­wane batoniki czy soki owocowe.
  • Można także przygotować wspaniały deser, kupując gotowe beztłusz­czowe ciasto i układając na nim trochę pokrojonych truskawek z kilko­ma łyżeczkami niskotłuszczowej bitej śmietany.
  • Jeśli śni ci się placek – przygotuj cienki podkład z ciasta, a przed poda­niem ułóż na nim truskawki.
  • W domowych wypiekach zastępuj każde całe jajko dwoma białkami, a 1/3 szklanki oleju – 1/3 szklanki przecieru jabłkowego.
  • Piekąc ciasteczka czekoladowe, zamiast przewidzianej przepisem ilości masła czy margaryny, użyj przecieru śliwkowego (z suszonych śliwek). Działa podobnie do tłuszczu, zatrzymuje wilgoć i ciasteczka będą bar­dzo smaczne.
  • Zamiast jajek i oleju dodaj substytut jajek i jogurt. Nie zmieni to smaku ciasteczek, a będą zawierały o wiele mniej tłuszczu.
Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.