Wskazówki dla miłośników czosnku

Dla tych, którzy lubią czosnek albo poszukują prostego sposobu wykorzy­stania tej przyprawy w zdrowej diecie, przygotowaliśmy kilka rad.

  • Najprostszym sposobem przygotowania czosnku jest posiekanie go lub rozgniecenie, a następnie wymieszanie go z odrobiną oliwy. Tak przygo­towany czosnek można dodawać do zup, gulaszu i wielu innych potraw.
  • Świeży czosnek można dodawać do surówek, marynat, sosów do sałatek i surówek.
  • Ci, którzy nie lubią świeżego czosnku, mogą używać innych, dostęp­nych w handlu form, np. czosnku sproszkowanego, oleju czosnkowego, różnych wyciągów lub pasty z czosnku w oleju.
  • Czosnek sproszkowany należy przechowywać w chłodnym i ciemnym miejscu, a pastę z czosnku w lodówce.
  • Dodaj odrobinę czosnku do soku pomarańczowego. Tak – właśnie do soku pomarańczowego. Najlepiej użyć wodnego wyciągu z czosnku, wtedy sok będzie miał bardzo delikatny czosnkowy zapach (na 3 szklan­ki soku około 1 łyżeczki wyciągu).
  • Ci, którzy źle tolerują smak czosnku, mogą stosować dostępne w skle­pach ze zdrową żywnością tabletki czosnkowe.
  • Nie należy stosować soli czosnkowej. Ma za dużo soli, a zawarty w niej czosnek traci swoje lecznicze właściwości.

Spożywany w dużych ilościach czosnek może powodować liczne efekty uboczne: podrażnienia skóry, wzdęcia, zgagę, a u osób nadwrażliwych – reak­cje alergiczne. W przypadku jakichkolwiek dolegliwości, należy zmniejszyć ilość spożywanego czosnku. Albo stosować gotowany, który traci część swo­ich właściwości.

Ponieważ czosnek wydłuża czas krzepnięcia krwi, należy poradzić się le­karza, zanim zwiększymy jego spożycie.


Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.